måndag 30 november 2009

Ett äventyr!

Nu är jag tebax från Novosibirsk och det var en otroligt nyttig resa! Vi kom fram vid 05 på Fredag morgon och direkt till hotellet för att sova några timmar. Sen direkt till presskonferens och lottning. Fick en ryss som heter Oleinik som har vunnit 2 likadana turneringar innan så det var en tuff lottning men jag gillade det! Detta var ju chansen att se vad som måste bli bättre. Jag vann 1a ronden klart med nedtagning och 3 riktigt bra lowkicks. Det känns att jag inte har erfarenheten för det fanns lägen där jag borde ha dragit ut honom men det kommer. I 2a ronden var det tyvärr flåset som knäckte mig och efter ca 3 min så var jag tvungen att klappa ut för det kändes som att jag inte kunde försvara mig. kändes som det kom bomber överallt på mig! Fram tills dess så kändes det bra och även om jag inte är nöjd med placeringen så är jag väldigt glad för lektionen jag fick. Nu blir det till att bättra på sig tills man får en chans till och vara bättre då! Arrangemanget var "Top Notch" och det var goa människor vi mötte! Fick lära känna flera gubbar som jag tänker hålla kontakten med tex Ricco Rodrigues. Hans coach var nog den roligaste jag sett på flera år! Denna erfarenheten kommer att göra mig starkare och nu vet jag vad som krävs på denna nivå och ska försöka att nå dit långsiktigt! Resan var otroligt jobbig men nu vet man hur sardinerna känner sig i sina burkar!
På återseende!
Eddy

8 kommentarer:

  1. Du kommer tillbaka starkare Eddy! ser fram emot din nästa match

    SvaraRadera
  2. Bra krigat vännen! Jag & alla vet att det här var nytigt för dig. Nu är det bara att köra på hårdt fram till nästa chans å då blir det inte kul att stå där på andra sidan Eddy Bengtsson.. Ta hand om dig vännen

    SvaraRadera
  3. Skit starkt av dig Eddy! What doesent kill you only makes you stronger!

    SvaraRadera
  4. Härligt Eddy, gillar din attityd!

    Kört hårt!

    SvaraRadera
  5. Bra kört Eddy!
    Man lär sig oftast mer på av en förlust än en vinst och so du säger, det är en väldigt bra erfarenhet!
    Anders "Brucean"(eller är det brosan du säger? har aldrig riktigt fattat vilket =P)

    SvaraRadera
  6. Johan säger,

    Du Eddy, starkt krigat måste man väl säga. Har en fråga till dig.

    Sitter och kollar på årets säsong av The Ultimate fighter, i år är det tungvikt som gäller för deltagarna. ´

    Har du tittat något på serien?
    Min fråga är hur du tror att du hade stått dig mot killarna i serien? Din största svaghet måste väl vara flåset och eftersom viktgränsen där är 120 så hade du varit tvungen att tappa 10 kilo till ner till 124 så du hade nog haft bättre ork. Tror att du hade varit jävligt farlig där faktiskt!

    Hade varit sjukt kul att se en Go Göteborgare medverka i den serien!

    Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  7. Gott jobbat eddy! som Joe Rogan brukar säga! Brottare har bästa grunden för lyckad mma-karriär! Håller tummarna för dig!! att du ska lyckas och att vi någongång ska kunna se dig på "pay per view"!! Gott jobbat, som föregående talare skrev, förluster är de viktigaste matcherna, då lär man sig vad som behöver bättras på.

    SvaraRadera
  8. Hur går det för dig Eddy, har du tappat några kilon än eller är det vila som gäller?

    SvaraRadera